23 February 2011

Tika Terbuka Hari...

AHMAD FAIZ BIN ZAIDIAZMAN
KC025K016
NO.137,TAMAN SETIA,06700 PENDANG,KEDAH...

TAHNIAH,ANDA DITERIMA MASUK KE KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH

Posmen dah hantar surat tawaran...Faiz....ko nak pergi ke tak nih......buat keputusan...... cepat...cepat...cepat....Suara-suara hasutan bergema dalam koklea aku...hmm....

Kalau tak pergi,rugi pulak..bukan senang nak dapat peluang...lagipun aku memang nak pergi KiSaS selama ni...Tapi kalau pergi,nanti rindu pulak kat kengkawan SMKAK nih(semua nah!)... Dah banyak saat kita lalui,dah banyak peristiwa kita bersama,pahit manis baik gaduh semua kita dah sama-sama harungi sepanjang tiga tahun....takkan nak tinggal macam tu jer??(Chewah bajet jiwang)

Eid...ang tak payah pindahlah...nanti sapa nak jaga sekolah(ingat aku pak guard ke)..
Pait...Kalau ang pindah nanti sapa nak tolong buat kerja,sapa nak cakap lagi masa tazkirah kat depan...tak payah pindah la.....(ingat aku ni penceramah ke)

Tu suara-suara sumbing yang menghasut aku tak payah pindah...
Aku nak pindah la,boring tengok muka makcik kantin tetiap hari,walaupun lauk dia sedap tapi mahal!!(takde kena-mengena) Tambah-tambah lagi boring makan jeli kelapa jer tetiap hari...

Macam mana pulak dengan kepimpinan?aku banyak peluang kalau duduk di SMKAK nih... maklumlah orang gila kuasa semua nak pegang....Duduk KiSaS tak terjamin lagi...Tapi tunggu duluu...Kalau kau pergi KiSaS,orang lain buleh pegang jawatan tu,tapi kalau kau tak pergi KiSaS,orang lain yang tak dapat tak buleh pergi....jadi macam mana?

Last-last macam ni,Ustaz Afandi masuk kelas Fardhu 'Ain,beliau salam dengan aku.....

"Tahniah,kamu dapat KiSaS kan??"
"Err....Ya Ustaz..:)"
"Wajib pindah...dapat KiSaS wajib pi...:)"
":D"

So...how???Pengetua pun kata pindahla.....Because what??Bagi diorang peluang cerah tu tak boleh dibiarkan begitu saja..Takkan kau nak duduk terperap kat sekolah lama,memang la kepopularitian dan kemasyhuran tu terjamin,tapi tu takkan menjamin kejayaan hidup kau.. Cuba tempat baru,cuba cabaran baru,cuba suasana baru...Apa salahnya kalau tempat tu dah kena cop bagus dan cemerlang??

Maka aku pun berangkatlah ke KiSaS....Nantikan hikayat aku...nak sambung panjang sangat nanti....

No comments:

Post a Comment